کد خبر: ۱۰۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
گروه استان‌ها- در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان سیستان و بلوچستان تلاشی همه‌ جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر آغاز شده و تقریباً همه مردم به نحوی درگیر موضوع هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌طبع آن در استان سیستان و بلوچستان تلاشی همه جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر آغاز شده و تقریباً همه مردم به نحوی درگیر موضوع هستند.

اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در صفوف 300 نانوایی

سیدمحمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: فاصله‌گذاری اجتماعی از مباحث مهمی است که با اجرای آن و مشارکت مردم و کاهش تجمعات و ترددها به قطع زنجیره  کورونا کمک خواهد شد.

وی بیان کرد: مراجعه مردم به نانوایی‌ها و خبازی‌ها بعضاً موجب تجمع آنها می‌شود که اگر این تجمعات به صورت منظم و با فاصله صورت نگیرد قطعاً زمینه‌ساز انتشار ویروس کورونا خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از روز گذشته همکاران سلامت محیط و پایگاه‌های بسیج با مداخله و  انضباط بخشی بهتر در صفوف نانوایی‌ها و آموزش به مردم جهت پیشگیری از بیماری این طرح را اجرایی می‌کنند.

وی از همه هم استانی‌ها خواست در زمان مراجعه به نانوایی‌ها حداقل فاصله یک متر از همدیگر را رعایت کنند و با رعایت  اصول بهداشتی  سفیران و حامیان سلامت باشند.

92 درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر مورد غربالگری کرونا قرار گرفتند

محمد مهران امینی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایرانشهر اظهار داشت: 92 درصد جمعیت جنوب استان سیستان و بلوچستان بالغ بر یک میلیون و دویست هزارنفر به دو صورت تلفنی و سامانه سلامت مورد غربالگری کرونا قرار گرفته اند.

وی افزود: شهروندانی که تاکنون غربالگری نشده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه خودارزیابی الکترونیکی وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir و تکمیل پرسشنامه مربوطه از سلامت خود مطلع شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: در حال حاضر 21 مرکز غربالگری کرونا در سطح دانشگاه به صورت 16 و 24 ساعته فعال و آماده غربالگری، ارجاع و حتی درمان مراجعینی هستند که بیماری آنها به مرحله حاد نرسیده باشد.

در حال تکمیل...

انتهای پیام/392/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار